Donderdag 12 maart, een avontuurlijke dag

13 maart 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Donderdag 12 maart " de drie ranger B..,s"
Vandaag gingen de drie meiden op pad, op safari! Wat een avontuur was dat! En wat was het mooi, ik heb echt enorm genoten. De planning was kwart voor negen  vertrekken en dat was in ieder geval goed gelukt. De planning  was kwart over tien aankomen, en dat ...........werd iets anders. We moesten naar Hlane voor het wild life parc, de Tom Tom was ingesteld en Birgitte was er eerder geweest dus wat kon er mis gaan? Weg in uitvoering, ofwel er werd een mooie nieuwe snelweg gerealiseerd zodat de Tom Tom niet meer wist waar hij was en de bordjes gaven verwarrende informatie. Toen we wilde vragen aan een dame die meehielp met de werkzaamheden langs de weg zat ze binnen in de auto voor we het goed en wel besefte want ze moest ook naar Hlane, dus dat was gemakkelijk dachten we. Hoewel ik nog grapte dat ze ons ook gemakkelijk naar haar huis toe zou laten rijden. Dit nadat ik van Anne had gehoord dat de Swazi,s wegens beleefdheid nooit zouden zeggen dat ze de weg niet weten en je dus gewoon een kant opsturen omdat ze geen nee tegen je willen zeggen. Afijn we reden over een dirth road, erg stoffig dus en de temperatuur begon al aardig op te lopen zoals Birgitte had voorspeld. In Mbabane 18 graden nu al 26 graden! Het zou maar een paar km zijn, het werden er iets meer en op een gegeven moment zei ze te stoppen want ze was bij de klinic. Toen we haar vroegen of Hlane wild life parc nog ver was reageerde ze al een beetje vreemd.......nog 4 km? Afijn we reden en reden, toch maar stoppen omkeren? De Tom Tom zei nu nog 3,5 uur? Er ging van alles door ons heen benzine op? Wat zouden we dan doen? Komen we nog in dat park? We hadden nu toch ook al een avontuur! Toch nog maar even vragen aan die auto die achter ons rijd, want die koe waaraan Emmy het vroeg zei niet zo veel! En de opmerking van Birgitte dat de suger cane alleen in het zuiden groeit bracht ons alleen maar van de wijs. Emmy sprong al uit de auto en ik ging mee (wat als er nu 4 grote donkere mannen uitspringen? Ha ha) Een vriendelijke man parkeerde zijn auto Langs de kant en ging ons haarfijn uitleggen hoe we er moesten komen, alleen nog 20 minuten? Km? We zouden het wel zien. En jawel betrekkelijk snel waren we er. 11.30 uur.
30 rand betaalde we, dit is omgerekend 2,50 euro.
Met ranger Birgitte scheurde we door het park na een bak koffie met zelf meegenomen appeltaart, mmmmmmm!  Nadat we Birgitte een beetje hadden afgeremd zagen we eerst de Impala,s en vervolgens ook nog de rinoceros, visarenden, kudu,s, nyala,s, een eland, wilde zwijnen, nijlpaarden, blue wilde beest, een enge grote spin, blauwe fazant en plotseling vlak voor de auto stak een olifant over! Dit was wel het meest indrukwekkend, omdat we er echt van schrokken zo dichtbij was deze olifant, op zo,n 1,5 meter van de auto sjokte hij naar de overkant van de weg. Naast het feit dat je zo door het leefgebied van deze wilde beesten rijdt, in deze prachtige ongerepte natuur rijdend over een wild zandpad vol kuilen, stenen en takken hebben we ook ongelofelijk veel lol gehad met elkaar, want de wildste beesten/ meest ontembare zaten natuurlijk in de auto!  De temperatuur van 30 graden, het schudden van de auto konden we ons s,avonds in de tent nog heugen. Aan het eind van deze dag waren we dan ook echt moe maar voldaan, en moest de blog wachten want ons tentje riep ons.Rhinoceros

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade