Maandag 9 maart, N C P

9 maart 2015 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Voeten JessieNa een heerlijke nachtje slapen in de tent, waarbij het uiteraard weer even wennen was (de geluiden van een lieve vriendin naast mij en van de Afrikaanse nachtdieren) begon de dag met een heerlijk zonnetje en een prima temperatuur zo,n 24 graden.  eerst een lekker ontbijten en vervolgens met Birgitte mee op stap over de dirty road (ook wel onverharde zand weg met enorme kuilen, stenen gaten) naar de N C P school dit is de kleuterschool voor de meest kwetsbare kinderen van het dorp. Hier ging Birgitte een bijbelverhaal vertellen en uitbeelden. En jawel dit was het verhaal over de voetwassing die Jezus deed bij zijn discipelen. Waarmee Hij liet zien dat hoewel het volk hem als koning zag Hij kwam als een dienaar. Dit vond ik wel bijzonder omdat het uitgerekend nu over de voeten ging (hoe toepasselijk). Ook heel bijzonder was het voor mij dat Birgitte verkleedkleren meegenomen had voor de kinderen en uitgerekend het schortje wat ik zelf als kind had gekregen en gedragen kreeg nu het kind dat Jezus speelde omgebonden terwijl hij als dienaar de voeten van zijn discipelen waste! en dan de kinderen 40 van die donkere koppies met twinkelende ogen die ons nieuwsgierig aanstaarden. Ons graag wilde aanraken en met de duim wilde begroeten. We deelden kleurplaten uit, gingen op de foto met ze, mochten even met ze knuffelen. Zo bijzonder!  We hadden al die kindjes wel in onze rugzak mee willen nemen. Gelukkig is onze rugzak niet zo groot!!!

Eenmaal terug bij de basis heb ik Anne mogen helpen met een boom waarvan we de dode takken hebben verwijderd en vervolgens deze aan stukken hebben gezaagd en opgeruimd.

'S,middags even oefenen met het lakken van de nagels van Jessie, en haar vriendinnetje. Ook mijn vriendinnetjes mooie nagels natuurlijk!  En 's,avonds oefenen met de ballonnen waarvan het de bedoeling is dat we hiervan beesten knutselen voor de kinderen van week. Nu dat wordt nog even oefenen voor de snelheid en zo......

1. Ans van der Pol:
    10 maart 2015
    Wat een andere wereld is het, geluiden geur en wat al niet meer. Een mooie ervaring met die schattige kindjes. De foto's heb ik gelijk opgeslagen.