Aankomst Jo'burg en reis Swaziland

8 maart 2015 - Mbabane, Swaziland

ontvangst anneonderweg bij de stopaankomst, binkyhuistentWe hebben het gered!  Het laatste stuk Frankfurt Jo'burg was pittig!  Een lange vlucht maar dan wel in een enorm vliegtuig van twee verdiepingen waar zo,n 500 mensen ingingen. Naast mij aan de kant van het raam Emmy, en aan de andere kant een aardige jongeman die naar huis reisde. Deze laatste stelde ons gerust dat dit een hele andere reis zou worden als onze vorige vlucht, want we hadden nu te maken met een reus, een enorm schip wat alleen maar een beetje deinde. En inderdaad het stijgen ging rustig en veel stabieler. Na de film back to the future (wat was dat lang geleden) zouden we om 12.30 uur pas onze maaltijd krijgen. Goed verzorgd was dit, erg compleet! Daarna dachten wij lekker te gaan slapen en ook ik was daar aan toe. Een technische storing bij het toilet, een huilende baby en vervolgens turbulentie en onweer zorgde voor roet in het eten ofwel een slapeloze nacht. Maar na het ontbijt schoot het lekker op en waren we ineens toch onverwacht snel in Jo'burg. Daar wachtte Anne ons op met het bordje Swazitour!!! Na een dikke knuffel en even wennen aan de totaal andere omgeving op weg met de auto naar Swaziland. Onderweg een fantastische stop met koffie en heerlijke muffin met maanzaad en lemon. Dit met een fantastisch uitzicht op wat wilde beesten en zittend in het zonnetje genietend van al dit heerlijks. Ondertussen toch al best wel een beetje moe, dus gauw verder. dan de grens en dit is toch echt apart. Zuid-Afrika uit, stempels halen voor de auto en dan paspoort controle en dit dan na 100 meter nog een keer precies het zelfde herhalen. gelukkig ging dit heel voorspoedig maar de mensen inde rij de andere kant op was beduidend langer en geduld dat kennen ze hier! Eenmaal weer opweg veranderde het landschap en werd steeds mooier! En dan ben je er eindelijk ..... Bijna 24 uur onderweg! En val je je vriendin in de armen, wat gaaf dat we hier nu echt zijn!  Binky kwam kwispelend op ons af, vervolgens zag ik Jessie, Levi en Jessie weer sinds lange tijd. En dan die plek waar ze wonen, zo mooi, wat een uitzicht!  Voor nu genoeg, morgen verder want mijn ogen vallen toe.

1. Helen:
    8 maart 2015
    Superleuk om je verslag te lezen. Ik geniet met je mee. X Helen
  2. Ans van der Pol:
    8 maart 2015
    Lekker slapen, dan geniet je de volgende dag nog meer.